Bopärm från Ikano Bostad

OBS! DENNA UPPDATERAS EJ

Här hittar du utförlig information, instruktioner och skötselanvisningar till din nya Ikano Bostad.

Flik 1: Att bo i bostadsrätt

1. Bo i bostadsrätt 20131125

1. Garantitid

1. Försäkring 20131125

1.Vad gör styrelsen 20131125

1. Vem ansvara för vad 20131125

1. Stadgar Brf Roslags Kulle, 2012-02-21

Flik 2: Sophantering och källsortering

2. Sophantering

Flik 3: Parkering och garage

3. Parkering och garage

Flik 4: Lås, nycklar och posthantering

Portkod
Ditt hus är försett med kodlås. Under garantitiden kontaktar du Ikano Bostad Eftermarknad om du misstänker att det är något fel på kodlåset. Efter garantitiden kontaktar du din styrelse direkt.

Lås och nycklar
Kontrollera de nycklar som används ofta, de slits med tiden. Om du vill beställa fler nycklar till din bostad, kontakta den som är nyckelansvarig i din bostadsrättsförening för information om hur du går till väga. När du beställer nycklar är det viktigt att du visar kontraktet för bostaden och legitimation så att ingen obehörig får tillgång till nycklar. Genom att sköta om låsen till din bostad kommer de att fungera under en lång tid.

Posthantering
Posten levereras till din postbox i husets entré.

Tidningshållare
Tidningen levereras till en tidningshållare utanför din dörr.

Flik 5: Värme och sanitet

5. Blandare och avstängning av vatten

5. Så här fungerar värmen i er lägenhet_RK

5. Kök och badrum 20131125

BSH – Tips och råd gällande era nya vitvaror

Vedum

Flik 6: El

6. Brandvarnare 20131125

6. Comhem Inteno

6. Elektricitet och Jordfelsbrytare1

6. Komfortvärme

6. nexa

6. TV,telefon och bredband

6. www.nexa.se_res_pdf_13315-KD-134a-10Y-EvE

EXAKTOR

HideALite_Mina_Favoriter_2013-12-18_10_47_55

Spegelskåp Vedum

Flik 7: Ventilation

7. Casamja

7. Ventilation FTX

7. Spiskåpa spisfläkt

rumsgivare

Flik 8: Vitvaror

8. Micro 20131125

8. Vitvaror Diskmaskin 20131125

8. Vitvaror Kyl och frys

8. Spishäll och ugn 20131125

8. TvättmaskinVitvaror

service och serienummer

Flik 9: Golv, väggar

9. Kakel och klinker 20131125

9. Att sätta upp saker på väggen 20131125

9. Skötselanvisningar, kakel

9. Parkettgolv 20131125

9. MålningTrägolv

Flik 10: Fönster och fönsterbänkar

10. Info om kondens 20131125

10. Fönster 20131125

Flik 11: Inredning

11. Golvvärme manual Ebeco EB55 SWE

11. Köksinredning 20131125

11. Garderober och dörrar 20131125

11. Badrum 20131125

Badkar Ikano 004

Badkar Ikano 003

Badkar Ikano 002

Badkar Ikano 001

driftskötsel-golvbrunnar

GUST_skotselrad_SE

lukt golvbrunn

Flik 12: Yttre miljö

12. Fasaden, markiser och paraboler 20131125

12. Balkong och uteplats 20131125

Flik 13: Leverantörsregister

Leverantörer

Flik 14: Felanmälan – Uppdaterad:

Drift och teknisk/ekonomisk förvaltning sköts av HSB Bostad.

Servicecenter, för frågor om ditt boende:
Telefon: 010-442 11 00
Telefontid: Vardagar 07.00-17.30
E-post: servicecenter.stockholm@hsb.se

HSB Jour, för akuta situationer: 08-695 00 00

Vill du göra en felanmälan gällande något i din lägenhet som du tror omfattas av garantin vänder du dig till vår Eftermarknad, 08-475 35 00. Telefontid vardagar 8-11, övrig tid telefonsvarare. Det går även bra att mejla eftermarknad@ikano.se. Glöm inte att ange bostadsrättsförening, lägenhetsnummer, kontaktuppgifter samt vad ärendet gäller.

Om något fel uppstår på din tvättmaskin/torktumlare kontaktar du Siemens direkt på telefon 0771-11 22 77.

Har du frågor rörande allmänna utrymmen som gården, förråd, trapphus etc. vänd dig i första hand till din styrelse. Det är också till styrelsen du vänder dig om namnbyte på ytterdörren.

Har du funderingar gällande ordning och reda eller vill förändra din lägenhet (t.ex. sätta upp parabol, markis etc.) ska du kontakta din styrelse.

Har du frågor om din månadsavi, föreningens ekonomi eller parkeringsavtal, vänd dig till föreningens ekonomiska förvaltare som är HSB. Kontaktuppgifter samma som längst upp under denna rubrik. Du kan även logga in på HSB-portalen med inloggningsuppgifter du ska ha fått av HSB.

Mitt i Täby